Reprezentacja i reklama a koszty uzyskania przychodu


Chcąc zaliczyć wydatki na gadżety przekazywane kontrahentom podczas spotkań biznesowych, należy opatrzyć je firmowym logo – tak orzekł NSA.

Podatnik zwrócił się do DIS z zapytaniem czy wydatki na gadżety przekazywane kontrahentom  stanowią wydatek związany z reprezentacją czy też z reklamą. Sam stanął na stanowisku, iż jest to wydatek reklamowy, co pozwala zaliczyć go w poczet kosztów uzyskania przychodu.

Fiskus nie zgodził się z taką interpretacją stwierdzając, że istotą wydatku reklamowego jest jego masowy charakter, stąd też w sytuacji przekazywania gadżetów dla ograniczonego grona odbiorców stwierdzić należy iż de facto jest to wydatek na reprezentację, a nie na reklamę.

Kompromisowe rozwiązanie wskazał WSA we Wrocławiu wskazując iż istotą reklamy jest nie tylko rozpowszechnianie informacji o produktach, ale również promowanie marki poprzez kierowanie gadżetów do ograniczonego kręgu odbiorców – pod warunkiem opatrzenia ich logo firmy. Słuszność tego stanowiska została potwierdzona przez NSA.

DRD - logo szare Dom Rachunkowości i Doradztwa
Realizacja b2net.pl
Copyright 2017
All rights reserved.

Realizujemy usługi w obszarze dzielnic: Grunwald, Górczyn, Łazarz oraz Piątkowo, Naramowice i Suchy Las oraz w całym mieście, gminie i województwie.