Szanowni Państwo,
w ramach projektu e-Urząd Skarbowy wprowadzono możliwość uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu bez wychodzenia z domu i składania papierowych formularzy. Poniżej znajdą Państwo kilka informacji na ten temat.
Nowe możliwości
Podatnicy otrzymali możliwość uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu online. Warunkiem skorzystania z usługi jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne korespondencji przesyłanej przez Urząd Skarbowy. Należy pamiętać, iż udzielenie takiej zgody może skutkować elektronicznym dostarczaniem przez US całej korespondencji skierowanej do podatnika, a więc należy regularnie sprawdzać konto podatnika w e-US.
W e-Urzędzie Skarbowym wydawane są następujące zaświadczenia:
W jaki sposób uzyskać zaświadczenie?
Należy:
Wydane zaświadczenie zostanie umieszczone na koncie podatnika w e-Urzędzie Skarbowym, w zakładce „Dokumenty otrzymane”.
Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy.
Artykuł ma charakter informacyjny i nie stanowi porady podatkowo-prawnej.